نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی گفت با دستیابی به تکنولوژی و توانمندی موردنیاز در بهره برداری گاز از مرزی‌ترین و پیچیده‌ترین بخش میدان گازی پارس جنوبی، حالا می‌توانیم به سمت توسعه بیشتر میادین گازی برویم و بهره برداری از پارس جنوبی موجب تداوم توسعه میادین مشترک گازی کشور شد.

بهره برداری از پارس جنوبی موجب تداوم توسعه میادین مشترک گازی کشور خواهد

غلامرضا منتظری نماینده مجلس در گفت و گو با خبرنگار  قدس با اشاره به بهره برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی و توفیقات دولت در این بخش گفت: یکی از برکات انقلاب اسلامی ایران و به ویژه دیدگاه های حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری بر مبنای رویش این اندیشه در کشور بود که ؛ «ما می توانیم»

وی تصریح کرد: به واقع مدام که دست بر زانوی اراده و اندیشه خودمان بگذاریم در همه حوزه ها اعم از پتروشیمی ، صنعت و نفت و گاز موفق خواهیم بود. به نظر بنده این فرهنگ سبب شد تا ما در کوتاه مدت بر بخش های مختلف علمی و تولید، بخشی از قابلیت های کشور را نمایان کنیم و در بهره برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی هم همین اتفاق رخ داد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا زمانی که این مسیر خودکفایی را طی نکنیم، وابسته بیگانه خواهیم ماند، بیان کرد: به واقع کشوری که در حوزه نفت و گاز و تولیدات و فراوردهای خود وابسته باشد شکننده خواهد شد. به واقع دشمنان و استعمارگران تلاش دارند که ایران در حقیقت به اعصای وابستگی به آنها تکیه کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روند اتکا به توان داخلی در دولت سیزدهم شتاب بیشتری گرفته است، گفت: بهره برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی به نوعی اسباب یک غرور ملی و هم اسباب ناامیدی بیشتر دشمنان شد.

وی تاکید کرد: همچنین بهره برداری از این لایه گازی از معطلی ۲۲ ساله توسط پیمانکار خارجی جلوگیری کرد و از جمله اقدامات مهم و کلیدی دولت سیزدهم بوده است؛ با دستیابی به تکنولوژی و توانمندی موردنیاز در بهره برداری گاز از مرزی‌ترین و پیچیده‌ترین بخش میدان گازی پارس جنوبی، حالا می‌توانیم به سمت توسعه بیشتر میادین گازی برویم و بهره برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی با تکیه بر توان داخلی موجب تداوم توسعه میادین مشترک گازی کشور شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.